Blogs

Wat is de beste laadpaal thuis

De beste laadpaal voor thuis kopen?

Ben jij op zoek naar de beste laadpaal voor thuis? ZYNC Laadpalen verkoopt uitsluitend 1e keus goedkope laadpalen in diverse afmetingen en uitvoeringen. Hierdoor bieden wij je graag de hoogste kwaliteit van de beste laadpalen voor thuis aan; Ons personeel adviseert je graag bij jouw keuze en kan je gericht advies geven (eventueel op locatie). Heb jij een elektrische auto gekocht en op zoek naar dé juiste partij voor de beste laadpaal voor thuis en installatie tegen een goedkope prijs? Klik dan voor meer informatie en ontvang meer informatie over de beste laadpalen voor thuis.

Auto opladen met zonnepanelen

Elektrische auto opladen met zonnepanelen.

Het opladen van een elektrische auto met een slim laadstation en zonnepanelen is eenvoudig. Het intelligente laadstation bewaakt het huidige energieverbruik en selecteert het beste doel voor het geproduceerde vermogen. Als het totale energieverbruik van de woning lager is dan de opbrengst, wordt het extra vermogen gebruikt om de auto accu op te laden. Maar is het de accu van de auto al vol? Dan wordt de energie teruggeleverd aan het net en je maakt gebruik van de salderingsregeling.

Daarnaast kunt u kiezen voor Dynamic Load Balancing met een slim laadstation. Een auto opladen met zonnepanelen kan maar hiervoor dient de inkomende en uitgaande stroom gemeten worden. die is Eén toestel te veel en overbelasting ligt op de loer. Dynamic load balancing voorkomt overbelasting van uw elektriciteitsnet. Laadstations zonder dynamische loadbalancing worden daarom op een lager vermogen gezet om overbelasting te voorkomen. Met DLB kan je laadstation op maximale capaciteit worden ingesteld, zodat je altijd op de hoogste snelheid laadt. Benieuwd welk laadstation het beste bij jouw situatie past?

Wat kost een eigen laadpaal thuis?

Kosten van de laadpaal en installatie

De prijs voor een laadpaal thuis ligt meestal tussen de €500 en €1.500. Daarbij komen nog installatiekosten, die afhankelijk zijn van jouw situatie. Denk aan de afstand tot de meterkast en of er aanpassingen nodig zijn. De installatie kan tussen de €290 en €1.000 kosten.

Wat is load balancing

Wat is load balancing?

Load balancing is de techniek waarbij stroom verdeeld wordt over het netwerk van je huis of bedrijf. Het voornaamste doel is het voorkomen van overbelasting. De load balancer zoekt constant naar een balans tussen het verbruik van elektriciteit door de verschillende apparaten in je huishouden/bedrijf. Er is maar een beperkt beschikbaar vermogen aanwezig. Zo wordt overbelasting voorkomen.

Alles over het laden groen laden

Volledig groen laden of gedeeltelijk groen laden?!

Gebruik de groene energie die thuis door je zonnepanelen of windturbines wordt opgewekt om je elektrisch voertuig op de meest efficiënte en duurzame manier groen op te laden. Er zijn twee beschikbare standen waaruit je kunt kiezen; je beslist zelf wanneer je ‘volledig groen’ gaat of wanneer je laadt met een combinatie van groene energie en energie afkomstig van het elektriciteitsnet. Deze slimme functie is bij een aantal modellen mogelijk.

Welke laadpas heb ik nodig?

Heb ik een laadpas nodig?

Voor het opladen van een elektrisch voertuig bij een (semi-publiekelijke) laadpaal is een laadpas nodig. Maar wat is de juiste laadpas? Laadpassen zijn er nu in overvloed, en net als bij benzinestations zijn de prijzen niet overal hetzelfde. Noch de voorwaarden. Er zijn eigenlijk twee soorten laadpassen: een gratis betaalkaart zonder abonnement en een kaart met abonnement.

Thuis laden vs openbaar laden

Thuis laden ten opzichte van openbaar laden

Voordelen van een laadpaal thuis

  • Gemak: Met een laadpaal thuis kun je je auto bijna altijd opladen wanneer je maar wilt. Openbaar laden is meestal alleen mogelijk wanneer de laadstations voordat deze beschikbaar zijn.

  • Kosten: In vergelijking met openbaar opladen, ben je meer geld kwijt door het laadtarief dat openbaar wordt gehanteerd dan wanneer je thuis laadt. Veel openbare laadstations zijn duur, terwijl een laadpaal thuis eenmalig hoge kosten kan hebben, de totale energiekosten zullen lager zijn dan bij openbaar laden.

  • Veiligheid: Laadstations op openbare plaatsen zijn meestal minder veilig omdat ze mogelijk kwetsbaar zijn voor ongewenste personen of sabotagedaden. Met een laadpaal thuis kun je zeker zijn dat je auto op een veilige en beveiligde plek wordt opgeladen.

Het rijden van een elektrische auto is steeds normaler geworden. Ook het hebben van een laadpaal aan huis heeft meerdere voordelen in vergelijking met openbare laadpunten of ‘gewoon’ een stekker. Allereerst is een laadpaal veilig door zijn aardlekautomaten in de laadpaal en in de meterkast. Daarnaast gaat het laden een stuk sneller dan opladen via een stekker. Ook kan je vaak sneller laden dan bij een openbaar oplaadpunt.

Wat is elektrisch rijden?

Wat is elektrisch rijden en hoe werkt het laden?

Elektrisch rijden is een soort van rijden waarbij je een voertuig gebruikt dat wordt aangedreven door een elektrische motor in plaats van een verbrandingsmotor. In plaats van brandstof, als benzine of diesel, gebruikt het voertuig elektriciteit die wordt opgeslagen in een batterij.

Hoeveel kW kan ik laden

Hoeveel kW kan ik laden?

Deze vraag wordt veel gesteld en hangt af van een aantal factoren. Om je een zo goed mogelijk beeld te geven van hoeveel je kan laden, is het verstandig om erachter te komen of je een 1 of 3 fase aansluiting hebt en hoeveel stroomcapaciteit jij in huis of op de zaak hebt. En om te weten hoeveel je auto maximaal kan laden.

Geld verdienen aan een laadpaal

Hoe kan je geld verdienen aan een laadpaal?

Bedrijven kunnen tegenwoordig ook geld verdienen aan slimme laadpalen. Hierdoor kan je de investering in de laadpalen terugverdienen of zelfs winst krijgen. Een bedrijf kan een laadtarief instellen dat hoger is dan de elektriciteitsprijs. Dit betekent dat het bedrijf geld verdient per laadsessie. Sterker nog, we zien dat dit steeds vaker gebeurt in (semi-)openbare ruimtes zoals hotels, restaurants, winkelcentra of bedrijventerreinen.

Heeft een laadpaal een eigen groep nodig?

Moet een laadpaal op een eigen groep?

Ja, een laadpaal voor elektrische voertuigen heeft meestal een eigen groep in het elektriciteitsnet nodig. Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de laadpaal voldoende stroom kan krijgen om een elektrisch voertuig op te laden, zonder dat dit ten koste gaat van andere elektrische apparaten in het gebouw.

Wat is vehicle to grid V2G laden?

Vehicle-to-Grid – V2G laden

Een V2G (Vehicle-to-Grid) laadpaal is een geavanceerd type laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen (EV’s). In tegenstelling tot traditionele laadpalen, stelt een V2G laadpaal niet alleen in staat om elektriciteit van het netwerk naar het voertuig te sturen (laden), maar ook om elektriciteit van het voertuig terug te leveren aan het elektriciteitsnet (ontladen).

Verschillende type laadkabel wat is het verschil?

Wat zijn de verschillen in de type laadkabels?

Er zijn verschillende soorten laadkabels die worden gebruikt voor het opladen van elektrische voertuigen aan laadpalen. Deze kabels variëren op basis van hun connector en vermogensniveau. Hier zijn enkele veelvoorkomende soorten laadkabels:

Stroomkosten verrekenen

Wanneer je een elektrische auto thuis of op het werk oplaadt, wil je vaak de kosten voor de gebruikte stroom eerlijk verrekenen. Of je nu medewerkers, klanten of bezoekers laat laden, het is handig om precies te weten wie hoeveel heeft verbruikt. Met slimme laadpalen is dit eenvoudig te regelen. Deze systemen kunnen automatisch de laadkosten berekenen en verrekenen, zodat iedereen precies betaalt voor wat er gebruikt is, zonder ingewikkelde administratie.

Laden met een dynamisch energiecontract

Auto opladen met jouw Zaptec en een dynamisch energiecontract

Een dynamisch energiecontract is een contract waarbij de energieprijs varieert op basis van de vraag en het aanbod op de energiemarkt. De prijs kan gedurende de dag verschillen, afhankelijk van factoren zoals het weer, de vraag naar elektriciteit en de beschikbaarheid van duurzame energiebronnen. Als eigenaar van een elektrische auto kun je profiteren van dit dynamische energiecontract door je auto op te laden op momenten dat de energieprijs lager is, wat kan helpen om je laadkosten te verlagen en het gebruik van duurzame energie te stimuleren.

Wat is de IP waarde voor laadpalen

Wat is de IP-waarde voor laadpalen?

De IP-waarde is de beschermingsgraad van omhulsels van elektrisch materieel tegen invloeden van buitenaf. IP staat voor: Ingress Protection (beschermings) klasse. Het is dus een classificatiesysteem, gebruikt om de bestendigheid van laadpalen tegen voorwerpen/stof en water te bepalen (- niet te verwarren met de IK-waarde).

De vijf misvattingen van elektrisch rijden

De vijf misvattingen van elektrisch rijden

1. Elektrische auto’s hebben een beperkte actieradius.

1 is een veelgehoorde vraag: ”Hoe ver kan ik eigenlijk rijden op een volle acculading?” En waar oudere modellen soms een klein getal weergeven, hebben moderne elektrische auto’s aanzienlijke verbeteringen ondergaan. En de actieradius neemt nog gestaag toe. Talloze modellen bieden nu actieradiussen die vergelijkbaar zijn met traditionele brandstofauto’s, wat ze geschikt maakt voor dagelijkse ritten en zelfs langere afstanden. Zo zie je maar hoe snel misvattingen van elektrisch rijden kunnen worden opgelost.

Laadpaal bij huurwoning

Alles over een laadpaal bij jouw huurwoning

Als je in een huurwoning woont en overweegt een laadpaal te installeren voor je elektrische auto, is het begrijpelijk dat je vragen hebt. Maar het is gelukkig goed mogelijk om dit te realiseren! Laten we eens kijken naar hoe je een laadpaal bij een huurwoning het beste kunt benaderen.